Halaman Muka | Kontak Kami | Tentang Kami | Iklan  | Arsip  Edisi Selasa, 24 Januari 2017  
Politik dan Keamanan
Ekonomi dan Keuangan
Metropolitan
Opini
Agama dan Pendidikan
Nusantara
Olah Raga
Luar Negeri
Assalamu'alaikum
Derap TNI-POLRI
Hallo Bogor
 
   
 
Login
 
      
 
Password
 
 
 
   
Dunia Tasawuf
Forum Berbangsa dan Bernegara
Swadaya Mandiri
Forum Mahasiswa
Lingkaran Hidup
Pemahaman Keagamaan
Otonomi Daerah
Lemb Anak Indonesia
Parlementaria
Budaya
Kesehatan
Pariwisata
Hiburan
Pelita Hati
..
..
NILAI TUKAR RUPIAH
Source : www.klikbca.com
 JualBeli
USD 9200.00  9100.00  
SGD 6325.65  6236.65  
HKD 1187.90  1173.10  
CHF 7874.45  7769.45  
GBP 18868.05  18609.05  
AUD 8331.10  8203.10  
JPY 80.82  79.36  
SEK 1437.75  1407.65  
DKK 1776.20  1737.00  
CAD 9530.55  9376.55  
EUR 13145.74  12975.74  
SAR 2466.00  2426.00  
25-Okt-2007 / 15:41 WIB
 
 
 
Majid Pergi Sekolah Cerpen: Budi Mulyana
[Budaya]





Majid keluar dari kamarnya, mukanya ditekuk dalam-dalam. Perasaannya masih kacau balau setelah semalam berdebat dengan bang Tohir tetangga satu kampungnya di warung kopi bang Jalal. Pasalnya Cuma sepele bang Tohir menggugat keputusan pemerintahan presiden megawati yang akhir-akhir ini dianggapnya tidak memihak rakyat kecil seperti mereka.


Majid yang merasa dirinya pendukung setia mbak Mega tidak terima dengan anggapan bang Tohir itu.


"Kagak bisa bang, itu bukan semate-mate kesalahan pemerintah. Mane ade sih pemerintah nyang mao bikin rakyatnye menderite" sahut majid berapi-api.


"Lho kalo bukan pemerintah, sape lagi nyang mao disalahin. Masa gua mao nyalahin elo, emang elo tu siape Jid" balas bang Tohir.


"Ya bukan begitu bang, maksud ane ntu keputusan pemerintah pastinye buat kebaekan kite-kite juga" bela Majid.


"Baek begimane kalo tiap pagi gua mesti berantem ame bini gue rebutan duit. Bini gua minta duit belanjanye ditambah, soalnye harga-harga kebutuhan buat ari-ari udeh pade naek. Sementara gua juga butuh duit buat ongkos kerje. Nah akhirnye tiap pagi kite bedua ribut mulu gara-gara duit. Apa ntu nyang elo bilang baek" cerocos bang Tohir.


"Idih abang, ape hubungannye rumah tangga abang ame pemerintahannye mbak Mega" tanya Majid bingung.


"Bujug, bego bangat dah ni anak. Ya jelas ade hubungannye. Gara-gara kebijakan pemerintah nyang naekin harga bahan bakar, otomatis harge-harge kebutuhan pokok juga pada naek. Na kite namenye orang idup, butuh makan, butuh segale macem. Kudu belanja tiap ari buat makan ame buat segale macem. Na kalo duitnye kagak cukup, yang ade kan malah jadi ribut. Begitu hubungannye, ngarti?" jawab bang Tohir ngotot.


" Ah itu sih emang dasarnye aje gajih bang Tohir nyang kecil. Jangan salahin pemerintah dong!" Majid masih coba mengelak.


" Ah suseh ngomong ame orang nyang pendidikannye rendah, payah. Mendingan gua pulang dah ngelonin bini gua" ledek bang Tohir sambil beranjak pergi meninggalkan warung setelah sebelumnya membayar jajanannya.


Wajah Majid merah padam mendengar ledekan bang Tohir. Hatinya benar-benar panas merasa dirinya telah direndahkan oleh bang Tohir.


"Sialan si Tohir, belagu bangat tu orang kayak nyang sekole tinggi aje" gerutu Majid.


"Udeh jid, die kan Cuma becande" Ujang yang dari tadi disebelahnya mendengarkan coba menenangkannya.


"Kagak Jang, gua ude telanjur sakit ati ame die, gua mesti sekole lagi. Gua mao buktiin ame die orang kalo gua juga bisa sekole tinggi" sahut Majid penuh dendam.


"Na bagus dah kalo gitu, ade hikmahnye juga bang Tohir ngeledek elo. Elo jadi kepengen sekole lagi" Ujang tertawa bersyukur.


Majid sudah tidak mempedulikan omongan Ujang. Pikirannya dipenuhi oleh rencananya untuk sekolah lagi. Selesai membayar, Majid langsung pulang ke rumahnya. Ajakan Ujang untuk mampir dulu ke rumah Marjuki kawan mereka ditolaknya. Pikiran Majid Cuma satu, sekolah.


Dan sekarang majid yang masih menekuk mukanya ingin segera menemui Bapak atau Ibunya. Majid ingin segera menyampaikan keinginannya. Tekukan dimukanya, dia bikin untuk meyakinkan kedua orang tuanya bahwa dia serius dengan keinginannya itu.


***


"Haaah, ape lo kate, sekole lagi?. Elo mao sekole lagi Jid?" Ibunya sampai bertanya dua kali pada majid saat Majid menyampaikan keinginannya untuk bersekolah lagi.Dia ingin meyakinkan pendengarannya.


"Iye Nyak, masa orang mao sekole kagak boleh sih Nyak?. Kan dalam ugame kite juga disebutin carile ilmu sampe ke negeri Cine, begitu kate Rosulullah" Majid nyerocos meyakinkan ibunya.


"Bukannye kaga boleh, Nyanyak Cuma kagak yakin ame mao lo. Na dulu aje elo dipakse-pakse buat sekole kagak mao, Cume sampe kelas satu SMP. Ntu juga kaga sampe selese. Eh sekarang sekonyong-konyong elo mao sekole lagi. Kan Nyanyak jadi bingung" jawab Ibunya.


"Ude deh Nyanyak kagak use bingung-bingung, nyang penting Nyanyak kudu nyetujuin kalo Majid mao sekole lagi." Paksa Majid.


"Nyanyak sih setuju-setuju aje, namenye juga buat kebaekan. Cuman ngomong-ngomong kenape elo mao sekole lagi sih Jid, elo lagi bedemenan ame cewek ye. Terus die nyuruh elo sekole lagi, begitu ye?" selidik Ibunya.


"Ah Nyanyak ngarang nih, kagak begitu ceritenye. Udeh deh pokoknya Majid mao sekole lagi, titik" sahut Majid.


"Ya udeh kalo elo kagak mao bilang. Sana dah bilang dulu ama Baba lo. Tuh die lagi rebahan di belakang" akhirnya ibunya majid mengalah.


"Iya deh, makasih ye Nyak" Majid kegirangan.


Setengah berlari Majid menuju ke halaman belakang dimana Bapaknya sedang berbaring istirahat setelah memberi makan burung-burung piaraannya. Bapaknya Majid seorang penjual tanaman hias, namanya Haji Sapi'i. Dia punya kios di pinggir jalan. Kiosnya cukup besar, dibikin di atas tanah milik sendiri. Pegawainya ada empat orang, semuanya masih saudaranya.


"Ba, lagi nyantei ya ba?" Majid mendekati Bapaknya.


"Na elo liat gua lagi ngapain?" bentak Bapaknya.


"Ya Baba gitu aja marah, saya kan Cuma basa-basi Ba" rajuk Majid.


"Ta'elah pake ngerajuk segale lagi. Ade ape sih lo?. Elo kalo deket-deket gini pasti ade maonye nih" selidik Haji Pi'i.


"Ah Baba bisa ajah, sebenernye si saye emang ade nyang mao di omongin ama Baba" jawab Majid.


"Ya ude ngomong aje, ada apaan sih. Elo mao minta kawin ya" Tanya Haji Pi'i lagi.


"Buset dah Baba, pikirannye yang kaga-kaga." Jawab Majid lagi.


"Iye abis ade ape" Haji Pi'i tak sabar


"Gini Ba, saye punya rencana pengen sekole lagi Ba. Itu juga kalo Baba ngijinin" beber Majid


"Haah sekole lagi, nyang bener lo. Ape gue kaga salah denger" Haji Pi'i kaget seperti kesamber gledek


"Kagak Ba, saye bener pengen sekole lagi" jawab Majid jujur.


" Syukur dah kalo elo mao sekole lagi. Gua mah ngijinin aje. Kalo emang lo bener-bener mao sekole, sekole dah nyang jujur. Gua sebage orang tua Cuma bisa ngedoa'in doang" Haji Pi'i petatah-petitih.


"Jangan Cuma ngedoa'in doang dong Ba. Duit nye juga" Majid mengingatkan.


"Iye,iye, besok gua ke rume Aji Mardan buat nawarin tane nyang di Srengseng. Mudah-mudahan die mao. Waktu ntu si, die bilang naksir ame tane nyang di Srengseng, sape tao die masih mao" harap Haji Pi'i.


"Iye deh, makasih ye Ba" Majid mencium tangan Bapaknya.


***


Hari baru, pagi baru. Buat majid hari ini semuanya serba baru, termasuk baju dan celana, juga sepatunya. Hari ini dia akan memulai sesuatu yang baru dalam hidupnya, walaupun sebelumnya dia pernah mengalaminya. Ya, sekolah. Hari ini dia kembali ke sekolah, kembali untuk belajar.


Majid sempat berpikir untuk mengurungkan niatnya untuk kembali sekolah. Dia sadar usianya sudah tak lagi muda. Dua puluh lima tahun, bukan usia yang pantas untuk seorang anak SMP. Tapi dia juga ingat dengan ajaran guru ngajinya tempo hari, usia tak mempengaruhi seseorang untuk mencari ilmu. Akhirnya Majid memutuskan untuk tetap ke sekolah, tekadnya sudah bulat. Dia tidak mau orang merendahkan dirinya lagi. Majid sudah melupakan obrolannya tempo hari di warung bang Jalal dengan bang Tohir. Majid sudah melupakan sakit hatinya.


Majid berjanji dalam hatinya, suatu saat nanti kalau bang Tohir mengajaknya ngobrol politik lagi, Majid akan meladeninya dengan cara-cara orang terpelajar dengan kata-kata yang ilmiah. Dia ingin bukan Cuma bang Tohir yang menghargainya, tapi juga semua orang yang kenal dengannya menghargai dirinya.


Dan buat mbak Mega, Majid masih tetap mengidolakannya, Majid masih tetap mendukungnya. Tetapi Majid juga tak akan segan-segan ikut turun ke jalan dengan teman-teman mahasiswanya untuk menggugat setiap kebijakan yang tidak memihak kepada rakyat kecil sepertinya, seperti bang Tohir, seperti Ujang, seperti Bapaknya Haji Sapi'i, atau seperti rakyat kecil-rakyat kecil lainnya. Majid melangkahkan kakinya dengan pasti. Majid pergi sekolah.



Bumi Biru Mei 2002



 


 


 


 


 


 


Majid keluar dari kamarnya, mukanya ditekuk dalam-dalam. Perasaannya masih kacau balau setelah semalam berdebat dengan bang Tohir tetangga satu kampungnya di warung kopi bang Jalal. Pasalnya Cuma sepele bang Tohir menggugat keputusan pemerintahan presiden megawati yang akhir-akhir ini dianggapnya tidak memihak rakyat kecil seperti mereka.


Majid yang merasa dirinya pendukung setia mbak Mega tidak terima dengan anggapan bang Tohir itu.


"Kagak bisa bang, itu bukan semate-mate kesalahan pemerintah. Mane ade sih pemerintah nyang mao bikin rakyatnye menderite" sahut majid berapi-api.


"Lho kalo bukan pemerintah, sape lagi nyang mao disalahin. Masa gua mao nyalahin elo, emang elo tu siape Jid" balas bang Tohir.


"Ya bukan begitu bang, maksud ane ntu keputusan pemerintah pastinye buat kebaekan kite-kite juga" bela Majid.


"Baek begimane kalo tiap pagi gua mesti berantem ame bini gue rebutan duit. Bini gua minta duit belanjanye ditambah, soalnye harga-harga kebutuhan buat ari-ari udeh pade naek. Sementara gua juga butuh duit buat ongkos kerje. Nah akhirnye tiap pagi kite bedua ribut mulu gara-gara duit. Apa ntu nyang elo bilang baek" cerocos bang Tohir.


"Idih abang, ape hubungannye rumah tangga abang ame pemerintahannye mbak Mega" tanya Majid bingung.


"Bujug, bego bangat dah ni anak. Ya jelas ade hubungannye. Gara-gara kebijakan pemerintah nyang naekin harga bahan bakar, otomatis harge-harge kebutuhan pokok juga pada naek. Na kite namenye orang idup, butuh makan, butuh segale macem. Kudu belanja tiap ari buat makan ame buat segale macem. Na kalo duitnye kagak cukup, yang ade kan malah jadi ribut. Begitu hubungannye, ngarti?" jawab bang Tohir ngotot.


" Ah itu sih emang dasarnye aje gajih bang Tohir nyang kecil. Jangan salahin pemerintah dong!" Majid masih coba mengelak.


" Ah suseh ngomong ame orang nyang pendidikannye rendah, payah. Mendingan gua pulang dah ngelonin bini gua" ledek bang Tohir sambil beranjak pergi meninggalkan warung setelah sebelumnya membayar jajanannya.


Wajah Majid merah padam mendengar ledekan bang Tohir. Hatinya benar-benar panas merasa dirinya telah direndahkan oleh bang Tohir.


"Sialan si Tohir, belagu bangat tu orang kayak nyang sekole tinggi aje" gerutu Majid.


"Udeh jid, die kan Cuma becande" Ujang yang dari tadi disebelahnya mendengarkan coba menenangkannya.


"Kagak Jang, gua ude telanjur sakit ati ame die, gua mesti sekole lagi. Gua mao buktiin ame die orang kalo gua juga bisa sekole tinggi" sahut Majid penuh dendam.


"Na bagus dah kalo gitu, ade hikmahnye juga bang Tohir ngeledek elo. Elo jadi kepengen sekole lagi" Ujang tertawa bersyukur.


Majid sudah tidak mempedulikan omongan Ujang. Pikirannya dipenuhi oleh rencananya untuk sekolah lagi. Selesai membayar, Majid langsung pulang ke rumahnya. Ajakan Ujang untuk mampir dulu ke rumah Marjuki kawan mereka ditolaknya. Pikiran Majid Cuma satu, sekolah.


Dan sekarang majid yang masih menekuk mukanya ingin segera menemui Bapak atau Ibunya. Majid ingin segera menyampaikan keinginannya. Tekukan dimukanya, dia bikin untuk meyakinkan kedua orang tuanya bahwa dia serius dengan keinginannya itu.


***


"Haaah, ape lo kate, sekole lagi?. Elo mao sekole lagi Jid?" Ibunya sampai bertanya dua kali pada majid saat Majid menyampaikan keinginannya untuk bersekolah lagi.Dia ingin meyakinkan pendengarannya.


"Iye Nyak, masa orang mao sekole kagak boleh sih Nyak?. Kan dalam ugame kite juga disebutin carile ilmu sampe ke negeri Cine, begitu kate Rosulullah" Majid nyerocos meyakinkan ibunya.


"Bukannye kaga boleh, Nyanyak Cuma kagak yakin ame mao lo. Na dulu aje elo dipakse-pakse buat sekole kagak mao, Cume sampe kelas satu SMP. Ntu juga kaga sampe selese. Eh sekarang sekonyong-konyong elo mao sekole lagi. Kan Nyanyak jadi bingung" jawab Ibunya.


"Ude deh Nyanyak kagak use bingung-bingung, nyang penting Nyanyak kudu nyetujuin kalo Majid mao sekole lagi." Paksa Majid.


"Nyanyak sih setuju-setuju aje, namenye juga buat kebaekan. Cuman ngomong-ngomong kenape elo mao sekole lagi sih Jid, elo lagi bedemenan ame cewek ye. Terus die nyuruh elo sekole lagi, begitu ye?" selidik Ibunya.


"Ah Nyanyak ngarang nih, kagak begitu ceritenye. Udeh deh pokoknya Majid mao sekole lagi, titik" sahut Majid.


"Ya udeh kalo elo kagak mao bilang. Sana dah bilang dulu ama Baba lo. Tuh die lagi rebahan di belakang" akhirnya ibunya majid mengalah.


"Iya deh, makasih ye Nyak" Majid kegirangan.


Setengah berlari Majid menuju ke halaman belakang dimana Bapaknya sedang berbaring istirahat setelah memberi makan burung-burung piaraannya. Bapaknya Majid seorang penjual tanaman hias, namanya Haji Sapi'i. Dia punya kios di pinggir jalan. Kiosnya cukup besar, dibikin di atas tanah milik sendiri. Pegawainya ada empat orang, semuanya masih saudaranya.


"Ba, lagi nyantei ya ba?" Majid mendekati Bapaknya.


"Na elo liat gua lagi ngapain?" bentak Bapaknya.


"Ya Baba gitu aja marah, saya kan Cuma basa-basi Ba" rajuk Majid.


"Ta'elah pake ngerajuk segale lagi. Ade ape sih lo?. Elo kalo deket-deket gini pasti ade maonye nih" selidik Haji Pi'i.


"Ah Baba bisa ajah, sebenernye si saye emang ade nyang mao di omongin ama Baba" jawab Majid.


"Ya ude ngomong aje, ada apaan sih. Elo mao minta kawin ya" Tanya Haji Pi'i lagi.


"Buset dah Baba, pikirannye yang kaga-kaga." Jawab Majid lagi.


"Iye abis ade ape" Haji Pi'i tak sabar


"Gini Ba, saye punya rencana pengen sekole lagi Ba. Itu juga kalo Baba ngijinin" beber Majid


"Haah sekole lagi, nyang bener lo. Ape gue kaga salah denger" Haji Pi'i kaget seperti kesamber gledek


"Kagak Ba, saye bener pengen sekole lagi" jawab Majid jujur.


" Syukur dah kalo elo mao sekole lagi. Gua mah ngijinin aje. Kalo emang lo bener-bener mao sekole, sekole dah nyang jujur. Gua sebage orang tua Cuma bisa ngedoa'in doang" Haji Pi'i petatah-petitih.


"Jangan Cuma ngedoa'in doang dong Ba. Duit nye juga" Majid mengingatkan.


"Iye,iye, besok gua ke rume Aji Mardan buat nawarin tane nyang di Srengseng. Mudah-mudahan die mao. Waktu ntu si, die bilang naksir ame tane nyang di Srengseng, sape tao die masih mao" harap Haji Pi'i.


"Iye deh, makasih ye Ba" Majid mencium tangan Bapaknya.


***


Hari baru, pagi baru. Buat majid hari ini semuanya serba baru, termasuk baju dan celana, juga sepatunya. Hari ini dia akan memulai sesuatu yang baru dalam hidupnya, walaupun sebelumnya dia pernah mengalaminya. Ya, sekolah. Hari ini dia kembali ke sekolah, kembali untuk belajar.


Majid sempat berpikir untuk mengurungkan niatnya untuk kembali sekolah. Dia sadar usianya sudah tak lagi muda. Dua puluh lima tahun, bukan usia yang pantas untuk seorang anak SMP. Tapi dia juga ingat dengan ajaran guru ngajinya tempo hari, usia tak mempengaruhi seseorang untuk mencari ilmu. Akhirnya Majid memutuskan untuk tetap ke sekolah, tekadnya sudah bulat. Dia tidak mau orang merendahkan dirinya lagi. Majid sudah melupakan obrolannya tempo hari di warung bang Jalal dengan bang Tohir. Majid sudah melupakan sakit hatinya.


Majid berjanji dalam hatinya, suatu saat nanti kalau bang Tohir mengajaknya ngobrol politik lagi, Majid akan meladeninya dengan cara-cara orang terpelajar dengan kata-kata yang ilmiah. Dia ingin bukan Cuma bang Tohir yang menghargainya, tapi juga semua orang yang kenal dengannya menghargai dirinya.


Dan buat mbak Mega, Majid masih tetap mengidolakannya, Majid masih tetap mendukungnya. Tetapi Majid juga tak akan segan-segan ikut turun ke jalan dengan teman-teman mahasiswanya untuk menggugat setiap kebijakan yang tidak memihak kepada rakyat kecil sepertinya, seperti bang Tohir, seperti Ujang, seperti Bapaknya Haji Sapi'i, atau seperti rakyat kecil-rakyat kecil lainnya. Majid melangkahkan kakinya dengan pasti. Majid pergi sekolah.



Bumi Biru Mei 2002



 


 


 


 


 


 


 

 
Baca Komentar Beri Komentar
Kirimkan Artikel Cetak Artikel
 
 
Puisi Slamet Rahardjo Rais
Kongres Kebudayaan Butuh Langkah Nyata